Ursuleții descoperă că „Apa face vrăji”

Ursuleții descoperă că „Apa face vrăji”

La inceputul saptamanii, ursuleții au făcut cunoștință cu Pica-pica, o picatura de apa trista din cauza ca era murdarica si nimeni nu vroia sa o bea: nici copiii, nici catelusul si nici macar floarea. Intr-adevar, carafa de apa din care venea picatura avea si bucati de plastic (pai de baut), de hartie, de creioane ascutite. Ca sa ii venim in ajutor noii prietene, am filtrat apa din carafa prin tifon si am inveselit-o. Pica-pica a ramas sa se joace cu noi toata saptamana. Am observat pe o plansa unde se foloseste apa intr-o casa (la bucatarie si la baie), pentru spalat. Ursuletii indemanatici au exersat umplerea unui pahar cu apa (dintr-o carafa). Am observat, gustat si discutat despre faptul ca apa nu are nici o culoare (desi, in desenele noastre, o coloram cu albastru),nici un gust si nici miros (dar am adaugat, in pahare diferite, sare, zahar, zeama de lamaie si am observat ce se intampla cu gustul sau). Dupa-amiaza am facut exercitii cu material demonstrativ si distributiv (Unde sunt mai multe/mai putine elemente?) in care am exersat aprecierea globala a cantitatii.

 

 

În urmatoarea zi, ursuletii am primit o noua vizita - un pestisor gri isi dorea sa ajunga in apa. Noi am venit cu o idee: daca tot este un pestisor de plastic , ar trai bine intr-un ocean construit intr-o sticla. Ursuletii curiosi indrumati de educatoare au turnat apa, culoare albastra (+cateva picaturi de ulei si detergent de vase - pentru spuma) intr-un bidon de 5 litri si au dat drumul unor pestisori si corali din plastic pentru a pregati o casa primitoare pentru prietenul nostru gri. Acesta a multumit si a dat un pupic fiecarui ursulet, iar copiii si-au pus cate o dorinta. La pictura, copiii au pictat liber valuri si pesti. Dupa-amiaza ne-am familiarizat cu globul pamantesc si am observat ca marile si oceanele sunt reprezentate cu culoarea albastra, apoi fiecare copil a introdus inca un pestisor in "oceanul" pe care l-au construit dimineata si s-au bucurat jucandu-se cu el.

 

 

Miercuri, la educarea limbajului, copiii au ascultat povestea educatoarei Picatura Pic-pic; in cautarea gradinii din poveste au exersat mersul printre obstacole si au jucat jocul senzorial Ghiceste cine te-a strigat. Au rezolvat un labirint, gasind drumul pe care picatura de apa ajunge la casa. Un pestisor curios a calatorit pe apele lumii si a intalnit ape inghetate (la Poli), oceanul albastru si chiar izvoare calde, termale.

 

 

Joi, la activitatea matematica, am facut un joc didactic, Pluteste sau se scufunda?  In restul zilei, din proprie initiativa, copiii au construit din mese si scaune o corabie, au construit din scaunele un tren in care au urcat cu totii si au coborat la Polul Nord, unde au inotat ca pestii in Oceanul Inghetat. Dupa-amiaza am evaluat activitatea matematica de dimineata. Ursuletii au ales din cutia cu obiecte din hartie un jeton, au apreciat daca pluteste sau se scufunda, l-au pus la grupa corespunzatoare, apoi au verificat cu obiectul real daca afirmatia lor este adevarata.

 

 

 

Vineri am repetat prima parte din Jocul de-a dimineata, de Lucia Muresan. Dupa intalnirea prietenoasa cu maica Nectaria, fiecare ursulet prezent a primit cate o carte speciala. Copiii si-au luat cartea de la biblioteca din grupa, au mers cu ea la masa, au deschis-o si au colorat-o, apoi au dus-o la loc, pe raft.  Dupa-amiaza am repetat componentele unei carti (titlu, coperta, pagini), iar ursuletii si-au luat de la biblioteca propriile carti in care au continuat sa coloreze.

 

DOXOLOGIA Media, Mitropolia Moldovei si Bucovinei | © 2012 gradinitabunavestire.ro